מאירים

גן התקשורת היחיד בירושלים באידיש ע"י מעלה

גן התקשורת היחיד בירושלים
באידיש ע"י מעלה

מי אנחנו?

גני התקשורת 'מאירים' הינם גנים טיפוליים המיועדים לבנים ובנות בגילאי 3-6 שנים, אשר אובחנו כבעלי לקות תקשורתית (ASD) וזקוקים למעטפת טיפולית מקצועית בסביבה תומכת הדוברת בשפת-האם שלהם.
אצלינו בגני 'מאירים' תוכלו להיות רגועים ובטוחים שילדכם מקבל מענה מקצועי תומך, רב-תחומי, המותאם באופן מדויק לצרכיו הייחודיים, בלי להתפשר על ערכים ועקרונות.
הצוות המקצועי שלנו, חדור תחושת שליחות, עומד ברף המקצועי הגבוה ביותר ומעניק לילד את מלוא התמיכה הנדרשת לו לשיפור יכולותיו התקשורתיות.
לאורך כל הדרך ניצבת לנגד עינינו מטרה אחת: לסייע לילד לממש את הפוטנציאל הטמון בו ולהשתלב בעתיד בחברה באופן מיטבי.

מה הילד מקבל אצלינו בגן?

תוכניות חברתיות | פעילויות חינוכיות | פיקוח רפואי | קלינאות תקשורת
ריפוי בעיסוק | טיפול רגשי | פיזיותרפיה | פלורטיים | לימוד קריאה
| רבי של 'חיידר' | ליווי למיצוי זכויות | הדרכת הורים

הייחודיות
שלנו

הייחודיות שלנו

תכנית טיפול אישית לכל ילד באמצעות צוות מקצועי דובר אידיש המתאים לאורחות חיי המשפחה

צוות הגננות שלנו לא מפסיק להתמקצע ולהתייעל. בכל גן נערכות ישיבות צוות משותפות ומפגשי סנכרון עם הצוות החינוכי והרפואי, על בסיס קבוע, בכדי לוודא שמתקיים שיתוף פעולה מלא בין כלל הגורמים המטפלים בילד

הרכב קבוצות בהתאמה מדויקת לגיל, רמה תפקודית, ופרופיל של הילד.

מלמד-תשב"ר מקצועי ומיומן מלמד את הילדים בגני הבנים פרשת השבוע, חומש וענייני החג

מפגשי הדרכה להורים עם צוות הגן במטרה לקדם את הילד גם בבית, במקביל לעבודה הנעשית עמו בגן. המפגשים הינם יחידניים או קבוצתיים

הצוות המסור

בגנים צוות גננות מוסמכות ומנוסות, דוברות אידיש, העובדות בשיתוף פעולה מלא עם צוות פרא-רפואי בעל ניסיון רב בקידום ילדים בתחומי התקשורת, השפה וההתפתחות הרגשית והמוטורית.
מתוך אמונה בהעשרת הידע המקצועי של הצוות, נערכות הדרכות רב-תחומיות קבוצתיות ופרטניות על בסיס שבועי, לצד סדנאות העשרה מקצועיות המועברות לצוות בתדירות גבוהה.

שיטת טיפול מוכחת

שיטת העבודה בגן הינה על פי מודל DIR המפורסם, המקדמת את הילד בהתאם לכוחותיו
ויכולותיו האישיים, מתוך חיבור לתכונותיו ותחומי הענין שלו.
שיטה טיפולית זו מוכחת כיום כאחד המודלים המובילים בארץ ובעולם
לטיפול בילדים על רצף האוטיזם, בעלי צרכים מיוחדים.
גני 'מאירים' מוכרים על ידי DIR ישראל – הארגון הרשמי של מטפלים במודל ה-DIR בארץ
https://dir-israel.org.il/.

סל הטיפולים

סל הטיפולים בגן הינו רחב מאוד ומורכב מקלינאית תקשורת, מרפאה בעיסוק,
מטפלת רגשית, עו"סית, פסיכיאטר ילדים, פסיכולוגית, פיזיותרפיסטית,
מטפלות פלורטיים ומורת קריאה.
כל תלמיד מקבל באופן רציף וקבוע 17 שעות טיפול שבועיות, רובן באופן אישי וישיר.

אתכם לאורך כל השנה

מתרגשים להכיר אתכם!
עם תחילת שנת הלימודים, נשב יחד אתכם ההורים ונערוך לילדכם הערכה מקצועית, הכוללת מיפוי נקודות חוזק וחולשה, תיאום ציפיות והכרות אישית עם צוות הגן.
מסמנים את המטרה!
קביעת מטרות ויעדים - בניית תוכנית תל"א
(תכנית לימודית-התפתחותית אישית).
יד ביד לאורך כל השנה!
בכדי לוודא שילדכם מתקדם באופן המקסימלי, אנחנו רואים חשיבות עליונה לשתף אתכם, ההורים, בהליך הטיפולי לאורך כל הדרך.
פעם בשבועיים תיפגשו עם הצוות המקצועי האישי של ילדכם לפגישת הדרכה ושיתוף בטיפול. לאורך כל השנה תקבלו ליווי והנחיית הורים באופן שוטף, כפי הצורך, כמו גם סדנאות והדרכות רב-תחומיות על-ידי מטפלות מקצועיות.
מסכמים בסיפוק שנה של התקדמות!
בסיום שנת הלימודים נקיים פגישת סיכום אישית, במסגרתה נסקור ונסכם את ההתקדמות הגדולה של ילדכם, לקראת המשך הדרך.

איך מקבלים זכאות ללמוד בגן?

לאחר בדיקת התאמה ע"י צוות הגן במסגרתה הוברר שילדכם מתאים לגן, אנחנו עוזרים לכם לפנות לרשויות בצורה נכונה ולקבל את מלוא הזכויות המגיעות לכם.
זכאות לגן ניתנת לאחר קבלת אישור מוועדת זכאות ואפיון של הרשות המקומית, ע"פ אבחון פסיכולוגי ואבחון רפואי הכוללים המלצה להשמה בגן תקשורת.

"דיני בת ה-5 סבלה מנדודי שינה, ששיבשו את החיים התקינים בבית. עברה פעמיים בין מסגרות לימודים שונות. והנה, חלפו חודשיים מאז שדיני המתוקה שלנו נכנסה ל'מאירים', והבית שלנו חזר סוף סוף לתפקוד שפוי. רואים שהיא במקום שטוב לה. היא מווסתת, שקטה ורגועה. אין מילים!"
(משפחת ק. שכונת בית ישראל)

"בזכותכם אנחנו גרים היום בארץ. אולי אתם לא יודעים, אבל כשחנה-אסתר שלנו התחילה לגדול וראינו שהיא מתמודדת עם עיכוב התפתחותי, פשוט התחלנו לארוז. החלטנו שאנחנו חוזרים לגור ליד ההורים בארצות-הברית. לא האמנו שיש מענה בירושלים, באידיש, שיוכל לקדם את חנה-אסתר ברף המקצועי ביותר ובמקביל לתת לנו, ההורים מעטפת תומכת. אנחנו מודים להשם יתברך שגילה לנו אתכם ואיפשר לנו להמשיך לגור בארץ הקודש"
(משפחת ל. שכונת גני גאולה)

"בתחילה חששנו לשלוח את יוסי בן ה-3 לגן תקשורת. לא ידענו כמה זה בכלל נחוץ. ראינו שהוא מתקשה להתבטא ולתקשר, אבל העדפנו להאמין שזה יעבור לבד והזמן יעשה את שלו. היום אנחנו מודים לקדוש ברוך הוא שנתן לנו שכל לעשות את הצעד הנכון. יוסי מתפתח בצעדי ענק, נהנה בגן, מדביק את כל הפערים, ואנחנו מאמינים שבשנה הבאה הוא יוכל להשתלב בת"ת רגיל!"
(משפחת ר. גוש שמונים)

"אתמול חזרנו מהבר-מצוה של מנחם. בערב דיברנו על כך, שאמנם היום אנחנו רואים אותו מאושר, מצליח בלימודים, מסתדר בחברה, אבל מי יכול להאמין שלפני עשור, כשהכנסנו אותו לגני 'מאירים', המומחים אמרו שאין לו סיכוי, שהוא על הרצף האוטיסטי. באותה תקופה לא ידענו איך להתמודד עם המילים המחרידות האלה. אבל מהרגע שהפקדנו אותו אצלכם, הרגשנו שאנחנו בידיים טובות. קיבלנו הדרכה וכלים איך להבין אותו ולעזור לו. השקעתם בו אינסוף כוחות כדי לקדם אותו ולסייע לו, ולא גמרתם להאמין שהוא יצליח להשתלב בעתיד במסגרת חינוכית רגילה. היום אנחנו רוצים לומר לכם: הצלחתם! אין דרך להביע את רחשי התודה על כל מה שעשיתם עבור מנחם שלנו!".
(ההורים של מנחם)

מתלבטים איזו מסגרת תתאים לילדכם?
פגישת אינטייק מקצועית
שלנו
נועדה בדיוק עבורכם!

יש לנו
הרבה על
מה לדבר

מזכירות הגנים:
02-5856840​