שיטת הטיפול
הייחודית של מעלה
בקשיי קריאה

אבחון חד

תוצאות מוכחות

טיפול יעיל

הילד מתקשה לקרוא? מתעייף מהר בקריאה?

מתלונן על אותיות קופצות?

מתחמק ממשימות הכרוכות בקריאה?

מעדיף בחינה בעל-פה?

אנחנו כאן בשבילכם!​

התסמינים לקשיי קריאה

הקריאה היא אחד האמצעים הבולטים והדרך הטבעית עבור ילדינו להכיר את העולם. לכן, ילדים הסובלים מקושי בקריאה מתמודדים עם מצוקה יומיומית ותסכול רב ורואים בכך כישלון אישי.
חשוב לזהות את התסמינים המאפיינים התמודדות עם בעיות בתחומי הקריאה ולזרז תהליך מדויק לטיפול.

באם אתם מזהים אצל ילדכם אחד מן התסמינים הבאים,
מומלץ לפנות לעזרה מקצועית:

1. התחמקות ממשימות הדורשות קריאה 2. התעייפות מהירה מקריאה 3. תלונה של 'אותיות קופצות'
4. קריאה איטית 5. עדיפות לקריאת קומיקס על פני ספרי קריאה 6. עדיפות למבחנים בעל-פה

חשוב לציין כי אף במקרים בהם הילד יודע לקרוא, השטף והדיוק משמעותיים להצלחתו.

מעלה – הכתובת המדויקת לקידום והצלחה בקשיי קריאה!

מחלקת קריאה ב'מעלה' נוסדה מתוך הבנה כי הקריאה היא הכלי המשמעותי ביותר בחייו של הילד ומתוך שליחות לתת מענה מקצועי ומדויק בתחום. המחלקה פעילה למעלה מ-10 שנים, במהלכן זכינו לקדם מאות ילדים בקריאה, תוך חיזוק הבטחון העצמי וחווית ההצלחה, הפנייה לטיפול בתחומי הקושי ומעקב אחר ההתקדמות. גב' א. רוזנפלד, מנהלת מחלקת קריאה, הינה מומחית בתחומה, בעלת נסיון רב ומובילה בשיטת הטיפול הייחודית של 'מעלה' – תתן מענה לפי קשייו של הילד, תוך מעקב רצוף על התהליך עד להשגת המטרות.

יתרונות הטיפול
במחלקת קריאה
של 'מעלה'

יתרונות הטיפול במחלקת קריאה של 'מעלה'

מעטפת מקצועית מלאה

ב'מעלה' תקבלו מעטפת מקצועית מלאה כולל הדרכות למטפלות ומעקבים אחר ההתקדמות, מהאבחון ועד לקריאת הניצחון "אמא, כיף לי לקרוא!"

אוירה שמורה וטיפול באידיש

חשוב לנו להעמיד לרשותכם את המענה המקצועי באידיש ובאוירה שמורה, מתוך אמונה כי ערכים ועקרונות חשובים לא פחות ממקצועיות בלתי-מתפשרת

טיפול מהיר וממוקד

ברוב המקרים הטיפול הינו ממוקד ומסתיים בתוך חודשים ספורים

שיטה מוכחת ויעילה

שיטת הטיפול הייחודית של מעלה נבדקה במאות מקרים והוכחה כיעילה ומדויקת

התאמת המטפל למטופל

לאחר האבחון יקבל הילד מטפלת המתאימה מקצועית בעבורו

איך עובד התהליך?

אבחון יסודי
בראש ובראשונה, נערך לכל ילד או ילדה אבחון מקיף על ידי גב' רוזנפלד, הממפה את הקושי הספציפי עמו מתמודד הילד ומזהה את הכלים לעבודה על ידי בחינת תפקודי הקריאה והעיניים.
קביעת יעדים טיפוליים
בהתאם לתוצאות האבחון מופנים ההורים לבדיקות הרלוונטיות בתחום העיניים או להמשך טיפול בקריאה ב'מעלה' ונקבעים יעדים טיפוליים לתהליך.
תהליך העבודה
הילד מופנה אל צוות מטפלות הקריאה, כאשר מותאמת לו אשת מקצוע המתאימה לקושי ולשפה ונקבעת עבורו תכנית עבודה מפורטת.
מעטפת מקצועית מלאה
מנהלת המחלקה גב' רוזנפלד עוקבת אחר התקדמותו של כל ילד באופן אישי, ומלווה את צוות המטפלות בהדרכה שבועית ובישיבות צוות קבועות המשפרות את התהליך.
כיף לי לקרוא!
התהליך מסתיים כאשר המטרות שהוצבו מושגות וניכרת הצלחה בקריאה.

שאלות ששאלת את עצמך
על טיפול בקשיי קריאה

איך אדע אם הילד שלי מתמודד עם בעיות קריאה?

ילדים הסובלים מקושי בקריאה, מתמודדים עם מצוקה יומיומית ותסכול רב ורואים בכך כישלון אישי. לכן, חשוב לזהות את התסמינים המאפיינים התמודדות עם בעיות בתחומי הקריאה ולזרז תהליך מדויק לטיפול.

באם הנכם מזהים אצל ילדכם אחד מן התסמינים הבאים, מומלץ לפנות לעזרה מקצועית:

  1. התחמקות ממשימות הדורשות קריאה
  2. התעייפות מהירה מקריאה
  3. תלונה של 'אותיות קופצות'

במעלה, מתוך הבנת המשמעות של הקריאה לעולמו של הילד, הטיפול בקריאה יסודי וממוקד כאשר בתחילתו יערך אבחון מקיף ומקצועי ע"י גב' רוזנפלד, בו יבדקו תפקודי הקריאה.

בהתאם לאבחון-יקבלו ההורים הכוונה לתכנית עבודה ב'מעלה' או לאנשי מקצוע מתאימים ספציפיים ויחזרו להמשך מעקב עד לסיום התהליך.

התהליך אינדיבידואלי ומשתנה בהתאם לקושי אתו הגיע הילד ולתחומי הטיפול להם נזקק או הופנה. משך טיפול סטנדרטי בקריאה במעלה על-ידי עבודה על חצית קו אמצע עומד בדרך כלל על חודשים אחדים עד חצי שנה.

במקרים בהם הבעיה מורכבת, או שלחילופין הקושי נובע ממקורות נוספים, נדרש טיפול ארוך יותר.

סיפורי הצלחה

הבעיות החברתיות היו רק סימפטום

שמואל התמודד עם בעיות חברתיות קשות. לאחר אבחון מעמיק, התברר שהוא הסתיר באומנות את הקושי בקריאה ובשל כך סבל מערך עצמי נחות. כיום, בעיית הקריאה נפתרה ועמה כל הבעיות הנלוות. הוא הולך ללימודים בשמחה וחוזר מלא חיים וסיפוק.

שפרה כבר לא עייפה

שפרה התלוננה רבות על עייפות. הלכנו לרופאים ולטיפולים שונים, אך לא העלנו על דעתנו שהקושי טמון בקריאה. האבחון במעלה זיהה את המוקש. תוך חודשיים הבעיה נפתרה, הילדה חזרה להיות ערנית וחדה. אין מילים!

הצלחנו לסגור לרובי את הפער

רובי מגיל צעיר לא אהב לקרוא. ניסינו לעזור לו במגוון דרכים ושיטות שונות, אבל מאומה לא עזר. הוא העדיף להיבחן בעל-פה, התחמק ממטלות הקשורות בקריאה. ככל שחלפו הימים, נוצר פער בינו לחבריו. במעלה פגשנו את גב' רוזנפלד, שעלתה על הבעיה המדויקת והפנתה אותנו לטיפול, שבהדרגה, החזיר לרובי את הביטחון והיכולת לקרוא.

רוצים לקבוע תור לאבחון ילדכם?

זמינים עבורכם בטלפון:
02-5478999
או במייל OFFICE@MAALAH.ORG.IL

סניפים: ירושלים | בני ברק

דילוג לתוכן