שיטת הטיפול
הייחודית של מעלה
בקשיי קריאה
הקריאה היא אחד האמצעים הבולטים והדרך הטבעית עבור ילדינו להכיר את העולם. לכן, ילדים הסובלים מקושי בקריאה מתמודדים עם מצוקה יומיומית ותסכול רב ורואים בכך כישלון אישי.
חשוב לזהות את התסמינים המאפיינים התמודדות עם בעיות בתחומי הקריאה ולזרז תהליך מדויק לטיפול.
1. התחמקות ממשימות הדורשות קריאה 2. התעייפות מהירה מקריאה 3. תלונה של 'אותיות קופצות'
4. קריאה איטית 5. עדיפות לקריאת קומיקס על פני ספרי קריאה 6. עדיפות למבחנים בעל-פה
חשוב לציין כי אף במקרים בהם הילד יודע לקרוא, השטף והדיוק משמעותיים להצלחתו.
מחלקת קריאה ב'מעלה' נוסדה מתוך הבנה כי הקריאה היא הכלי המשמעותי ביותר בחייו של הילד ומתוך שליחות לתת מענה מקצועי ומדויק בתחום. המחלקה פעילה למעלה מ-10 שנים, במהלכן זכינו לקדם מאות ילדים בקריאה, תוך חיזוק הבטחון העצמי וחווית ההצלחה, הפנייה לטיפול בתחומי הקושי ומעקב אחר ההתקדמות. גב' א. רוזנפלד, מנהלת מחלקת קריאה, הינה מומחית בתחומה, בעלת נסיון רב ומובילה בשיטת הטיפול הייחודית של 'מעלה' – תתן מענה לפי קשייו של הילד, תוך מעקב רצוף על התהליך עד להשגת המטרות.
ב'מעלה' תקבלו מעטפת מקצועית מלאה כולל הדרכות למטפלות ומעקבים אחר ההתקדמות, מהאבחון ועד לקריאת הניצחון "אמא, כיף לי לקרוא!"
חשוב לנו להעמיד לרשותכם את המענה המקצועי באידיש ובאוירה שמורה, מתוך אמונה כי ערכים ועקרונות חשובים לא פחות ממקצועיות בלתי-מתפשרת
ברוב המקרים הטיפול הינו ממוקד ומסתיים בתוך חודשים ספורים
שיטת הטיפול הייחודית של מעלה נבדקה במאות מקרים והוכחה כיעילה ומדויקת
לאחר האבחון יקבל הילד מטפלת המתאימה מקצועית בעבורו
ילדים הסובלים מקושי בקריאה, מתמודדים עם מצוקה יומיומית ותסכול רב ורואים בכך כישלון אישי. לכן, חשוב לזהות את התסמינים המאפיינים התמודדות עם בעיות בתחומי הקריאה ולזרז תהליך מדויק לטיפול.
באם הנכם מזהים אצל ילדכם אחד מן התסמינים הבאים, מומלץ לפנות לעזרה מקצועית:
במעלה, מתוך הבנת המשמעות של הקריאה לעולמו של הילד, הטיפול בקריאה יסודי וממוקד כאשר בתחילתו יערך אבחון מקיף ומקצועי ע"י גב' רוזנפלד, בו יבדקו תפקודי הקריאה.
בהתאם לאבחון-יקבלו ההורים הכוונה לתכנית עבודה ב'מעלה' או לאנשי מקצוע מתאימים ספציפיים ויחזרו להמשך מעקב עד לסיום התהליך.
התהליך אינדיבידואלי ומשתנה בהתאם לקושי אתו הגיע הילד ולתחומי הטיפול להם נזקק או הופנה. משך טיפול סטנדרטי בקריאה במעלה על-ידי עבודה על חצית קו אמצע עומד בדרך כלל על חודשים אחדים עד חצי שנה.
במקרים בהם הבעיה מורכבת, או שלחילופין הקושי נובע ממקורות נוספים, נדרש טיפול ארוך יותר.
שמואל התמודד עם בעיות חברתיות קשות. לאחר אבחון מעמיק, התברר שהוא הסתיר באומנות את הקושי בקריאה ובשל כך סבל מערך עצמי נחות. כיום, בעיית הקריאה נפתרה ועמה כל הבעיות הנלוות. הוא הולך ללימודים בשמחה וחוזר מלא חיים וסיפוק.
שפרה התלוננה רבות על עייפות. הלכנו לרופאים ולטיפולים שונים, אך לא העלנו על דעתנו שהקושי טמון בקריאה. האבחון במעלה זיהה את המוקש. תוך חודשיים הבעיה נפתרה, הילדה חזרה להיות ערנית וחדה. אין מילים!
רובי מגיל צעיר לא אהב לקרוא. ניסינו לעזור לו במגוון דרכים ושיטות שונות, אבל מאומה לא עזר. הוא העדיף להיבחן בעל-פה, התחמק ממטלות הקשורות בקריאה. ככל שחלפו הימים, נוצר פער בינו לחבריו. במעלה פגשנו את גב' רוזנפלד, שעלתה על הבעיה המדויקת והפנתה אותנו לטיפול, שבהדרגה, החזיר לרובי את הביטחון והיכולת לקרוא.